قطعه فولکوریک مازندرانی «طاهره سنگسری» با صدای سلیمان عمران و تنظیم محسن غلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطعه فولک مازندرانی «طاهره سنگسری» با صدای سلیمان عمران پس از اخذ مجوز ارشاد در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

محسن غلامی (تنظیم‌کننده این اثر) در این‌باره به ایلنا گفت: این قطعه از ترانه‌های قدیمی مازندران است و مانند اکثر ترانه‌های فولک دارای چند بیت ملودی کوتاه است که با شعرهای متفاوت اجرا می‌شود.

او افزود: برای تنظیم این قطعه اورتور ابتدایی تصنیف را به سلیقه خود تغییر دادم و با توجه به اعتقاد خودم در تنظیم چنین قطعاتی سعی کردم در آن از حال و هوای تلفیقی موسیقی سنتی و محلی استفاده کنم. این تصنیف در سه بند و با یک ملودی یکسان بوده که در بند سوم آن تغییر ملودی داده‌ام و از گوشه‌های آواز دشتی موسیقی ایرانی استفاده کردم. در آخر نیز به شاه بیت اصلی تصنیف متصل شده است.

غلامی در پایان گفت: ارکستراسیون این اثر نیز برای تنوع و همچنین مدرنیزه بودن  به صورت چندصدایی و تقریبا خارج از بافت موسیقی محلی است، به صورتی که به پایه و ساختار اصلی قطعه خللی ایجاد نکند.

از دیگر عوامل تولید قطعه «طاهره سنگسری» می‌توان به مجید طریقی (نوازنده تنبک)، علیرضا احمدی (نوازنده تار و باقلاما)، مریم صدق‌آمیز (نوازنده کمانچه)، رویا باقرزاده (نوازنده سنتور و تارباس)، محمد خدادای (نوازنده ویلن)، همتا فرخی (گروه کر)، فهیمه موسوی و مهرآوا باقری (هم‌خوانان) اشاره کرد.

خبرگزاری ایلنا 

دانلود از اینجا